vineri, 6 ianuarie 2012
Proiectul de constructie
Parte din caracteristica definitorie a unui proiect este faptul că întotdeauna se termină, şise termină având un rezultat – un produs, un serviciu, ceva. Calitatea acestui rezultat este extremde importantă deoarece, dacă exigenţele de calitate propuse sau impuse nu sunt îndeplinite, s-ar putea ca tot efortul depus pe parcursul proiectului să fi fost în van.O definiţie simplă a calităţii ar fi “nivelul la care cerinţele proiectului se regăsesc înrezultat”. O convingere, care se intâlneşte des, este că, managementul calităţii se reduce laverificarea finală a rezultatelor – dacă e satisfăcător, foarte bine, dacă nu – se reface sau repară.Întrebarea esenţială este urmatoarea: ce e maieficient, să previi un defect, sau să îl repari? În multecazuri, prevenţia ar fi de preferat, dar combinaţia celor douăacţiuni este de fapt ideală. Prin combinare se reuşeşteimbunătăţirea şi perfecţionarea procesului de execuţie a proiectului însuşi, şi implicit al rezultatului, incluzândidentificarea defectelor şi poate a cauzelor acelor defecte.Managementul calităţii este o activitate careînsoţeşte parcursul proiectului, pe toată durata lui.Practica recomandată este destul de simplă în teorie, activităţile necesare împărţindu-se întrei mari categorii:1. Definirea exigenţelor de calitate – de fapt, se cere răspunsul la o intrebare simplă: ce standardede calitate trebuie să îndeplinescă rezultatul proiectului meu?2. Îmbunătăţirea şi perfecţionarea continuă a execuţiei proiectului, pe toată durata proiectului3. Inspecţia rezultatelor Imbunătăţirea execuţiei se bazează pe rezultatele furnizate în mod continuu de controlulsi măsurarea rezultatelor, măsurarea deviaţiilor de la norme şi identificarea defectelor, feedback-ul fiind absolut necesar, dat fiind că de multe ori corectarea execuţiei se face empiric
Publicat de
Florin
la
01:44
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!
Trimiteți pe X
Distribuiți pe Facebook

0 comentarii:
Trimiteți un comentariu